Digitale forretningsmodeller

Computerspil – hvem spiller vi for?

Digitaliseringen af vores samfund og kultur har indflydelse på børns lege og fritidskultur, hvor en stor del af børns liv og leg foregår i computerspilsarenaen.

Computerspil er et bredt fænomen. Det kan være alt fra små, simple single player-spil til store, community-baserede spilverdener, hvor børn, unge og voksne mødes virtuelt for at spille sammen. Eftersom computerspil er den type digitale artefakt, der har størst indflydelse på børn mellem 7-9 års hverdagsliv og børnekultur, ønsker forløbet at udvikle dine elever faglige kompetencer. Eleverne vil opnå færdigheder og viden, så de kan deltage i udvikling af digitale artefakter i form af digitale spil. Gennem design og analyse vil de kunne forstå spils intentionalitet og betydning både for dem selv og deres legekultur.

Niveau Indskoling
Organisation Tekforsøget
Tematik Gaming
Fag Samfundsfag, Teknologiforståelse
Varighed Mere end 10 lektioner

Gå til materiale